[hsas-shortcode group=1″” speed=”10″ direction=”left” gap=”50″]
[masterslider id=”28″]
Εξαπάτηση μέσω αγγελιών (συνήθως στο διαδίκτυο) για αγορά/πώληση αγαθών
Επιτήδειοι τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους πολίτες και με πρόφαση ότι ενδιαφέρονται να αγοράσουν άμεσα το προς πώληση προϊόν, ζητούν από τα θύματα τους να τους δώσουν είτε τα στοιχεία της κάρτας τους είτε τους κωδικούς του e-banking τους και τους κωδικούς μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνουν εκείνη την στιγμή στο κινητός τους ώστε δήθεν να τους καταθέσουν/βάλουν τα χρήματα.
Άλλες φορές οι ίδιοι οι επιτήδειοι αναρτούν αγγελίες στο διαδίκτυο για δήθεν πώληση προϊόντων και εξαπατούν τους υποψήφιους αγοραστές, οι οποίοι αποστέλλουν τα χρήματα, χωρίς όμως ποτέ μετά να παραλάβουν αυτό που αγοράσανε.
Άλλες φορές πάλι οι ανυποψίαστοι πολίτες, ως πωλητές, πείθονται από τους δράστες ότι :
- είτε έχουν ήδη εξοφληθεί για το προϊόν που πούλησαν, κυρίως με το να τους επιδεικνύουν πλαστή βεβαίωση μεταφοράς εμβασμάτων.
- είτε ότι δήθεν εκ παραδρομής τους έχουν καταθέσει μεγαλύτερο χρηματικό ποσό και ζητούν την επιστροφή της διαφοράς. Συνήθως ισχυρίζονται ότι κατά την πληκτρολόγηση του ποσού «πάτησαν κατά λάθος» ένα μηδενικό παραπάνω και αντί π.χ. για 800 ευρώ κατέθεσαν 8.000. Και σε αυτή την περίπτωση για να αποδείξουν τον ισχυρισμό τους, αποστέλλουν πλαστό αποδεικτικό της κατάθεσης χρημάτων.
Τι πρέπει να προσέχετε
- Μην αποκαλύπτετε για κανέναν λόγο (ακόμη και με την πρόφαση ότι έτσι θα μπορέσουν να σας καταθέσουν τα χρήματα) σε τρίτους τους κωδικούς πρόσβασής σας στο e-banking, τους κωδικούς μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε μέσω SMS/Viber, τα στοιχεία της κάρτας σας καθώς και τα προσωπικά και οικονομικά σας στοιχεία. Αρκεί να τους δώσετε μόνο τον λογαριασμό IBAN σας.
- Να ελέγχετε την κίνηση των λογαριασμών σας στο e-Banking για το ακριβές ποσό το οποίο σας έχει πιστωθεί από τον αγοραστή. Μην βασίζεστε μόνο σε τυχόν αποδείξεις κατάθεσης που σας προσκομίζει ο αγοραστής.
- Εάν έχετε πέσει θύμα αυτού του τύπου απάτης και έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ενημερώστε άμεσα την Τράπεζα (Europhone 210-9555000) και τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές.
Δείτε αναλυτικά τα ευρώ €πιστροφή σας στο e-Banking
Έχετε πλέον τη δυνατότητα μέσα από το e-Banking σας, να δείτε ανάλυση των ευρώ €πιστροφή που έχετε συλλέξει και εξαργυρώσει από τη χρήση των καρτών σας που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα επιβράβευσης €πιστροφή, καθώς και όσων λήγουν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Επιλέξτε το εικονίδιο €πιστροφή, στην ενότητα «Η καθημερινότητά μου» παρακάτω στην αρχική σελίδα, για να δείτε τις αναλυτικές πληροφορίες.
Δυνατότητα Έκδοσης Βεβαίωσης «Πόθεν Έσχες» από το e-Banking
Σας ενημερώνουμε ότι πλέον δίνεται η δυνατότητα λήψης βεβαίωσης υπολοίπων ‘Πόθεν Έσχες’ για την περιουσία σας, χωρίς να χρειάζεται να μεταβείτε σε κάποιο κατάστημα της Τράπεζας.
Μέσα από το e-Banking μπορείτε να εκδώσετε βεβαίωση για τα ακόλουθα περιουσιακά σας προϊόντα:
• Λογαριασμοί ταμιευτηρίου, τρεχούμενοι, ενεχύρου και προθεσμιακές καταθέσεις σε Ευρώ και ΞΝ
• Επενδυτικά προϊόντα
• Θυρίδες
• Προπληρωμένες κάρτες
Προσπάθειες εξαπάτησης μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων (emails και SMS)
Ενημερώνουμε τους πελάτες μας ότι έχει υποπέσει στην αντίληψή μας πως τρίτα πρόσωπα, με κακόβουλες προθέσεις, αποστέλλουν μηνύματα με email ή SMS προς πελάτες μας τα οποία προσπαθούν να παρουσιάσουν ότι προέρχονται από την Eurobank Α.Ε. και χρησιμοποιώντας τα να υποκλέψουν προσωπικά τους στοιχεία και κωδικούς πρόσβασης στο e-Banking.
Τα απατηλά αυτά ηλεκτρονικά μηνύματα παρουσιάζουν μία έκτακτη κατάσταση (π.χ. «ο λογαριασμός σας θα μπλοκαριστεί αν δεν κάνετε αμέσως…» ή «η κάρτα σας έχει μπλοκαριστεί και πρέπει να …» ή «το κινητό σας τηλέφωνο δεν έχει επιβεβαιωθεί και …») και προτρέπουν τους πελάτες να ακολουθήσουν συνδέσμους (links) σε κακόβουλο ιστότοπο (site) και ακολούθως να καταχωρήσουν εκεί ευαίσθητα δεδομένα τους για να αρθεί η κατάσταση ανάγκης.
Συνιστούμε στους πελάτες μας να μην ακολουθούν αυτούς τους συνδέσμους, να μην καταχωρούν κανένα από τα στοιχεία τους και να διαγράφουν αμέσως τα κακόβουλα αυτά ηλεκτρονικά μηνύματα. Σε περίπτωση που ακολουθήσατε ένα τέτοιο σύνδεσμο και καταχωρήσατε δεδομένα σας στον κακόβουλο ιστότοπο παρακαλούμε επικοινωνήστε αμέσως με το Europhone Banking στο 210 95 55 000.
[masterslider id=”48″]
[masterslider id=”12″]
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]