Εξώδικο από 8 μεταφορικές εταιρίες της Χίου




Κραυγή αγωνίας από τις 8 μεταφορικές εταιρίες της Χίου σχετικά με τα όσα διαρρέουν τελευταία να γίνει το λιμάνι της Χίου από εμπορικό σε τουριστικό και να δρομολογούνται πλοία από το λιμάνι των Μεστών.

Ο δικηγόρος των εντολέων μας απέστειλε το σχετικό εξώδικο :

ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΕΩΝ ΜΟΥ ΣΑΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΩ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΕΞΩΔΙΚΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ  ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ  ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ  ΣΧΕΔΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑ ΧΙΟΥ  ΣΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΜΕΣΤΩΝ 
 ΕΧΕΙ ΗΔΗ   ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΘΕΙ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ Σ`ΑΥΤΗΝ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ 

Οι ως άνω εταιρείες αποτελούν το σύνολο των δραστηριοποιούμενων στη Χίο
μεταφορικών εταιρειών , οι οποίες εκτελούν τις μεταφορές των περισσότερων προιόντων
, δεμάτων και εν γένει εμπορευμάτων από και προς το νησί της Χίου. Την παρούσα
επιστολή μας απευθύνουμε σε εσάς υπό την ανωτέρω ιδιότητά μας θορυβημένοι από τις
τελευταίες εξελίξεις και πληροφορίες , όπως παραθέτουμε αναλυτικότερα κατωτέρω και
οι οποίες εάν αληθεύουν αναμένεται άμεσα να επηρεάσουν αρνητικά τη βιωσιμότητα των
επιχειρήσεών μας , πρωτίστως όμως την οικονομία και την αγορά του νησιού μας .
Ειδικότερα, τις τελευταίες ημέρες κυρίως στα πλαίσια μιας εντελώς γενικής και
αόριστης δήθεν βούλησης των αρχών της Χίου για μεταβολή της χρήσης και της φύσης εν
γένει του Κεντρικού Λιμένα Χίου (από εμπορικό λιμάνι που είναι για αιώνες , να
μετατραπεί αποκλειστικά σε τουριστικό, προκειμένου να τελούνται πλέον από και προς
το λιμάνι αυτό , μόνο δρομολόγια τουριστικών πλοίων ) διαχέονται και διακινούνται ,
κυρίως δια συγκεκριμένου δημοτικού συμβούλου της Δημοτικής Παρατάξεως του
Κωνσταντίνου Τριαντάφυλλου , προτάσεις , απόψεις και προτροπές προκειμένου να
πραγματοποιούνται στο εξής τα δρομολόγια των επιβατηγών , οχηματαγωγών και

φορτηγών πλοίων αποκλειστικά στο λιμάνι των Μεστών. Η είδηση αυτή εξ αρχής
αποτέλεσε για εμάς κεραυνό εν αιθρία και ήταν όλως ανέλπιστη , αφού μία τέτοια άποψη
ή απόφαση δεν ερείδεται, δεν βασίζεται και δεν αιτιολογείται ειδικά από καμία ειδική
χρηματοοικονομική και τεχνική μελέτη ή στρατηγικό σχεδιασμό, ούτε βεβαίως έχει ληφθεί
ή εγκριθεί από κάποια αρμόδια επίσημη αρχή ή φορέα , ούτε βεβαίως καθ`ουδένα τρόπο
έχει επιδοτηθεί ή χρηματοδοτηθεί, και ως εκ τούτου είναι πέραν των άλλων όλως άκαιρη
, αβάσιμη και παράλογη τη δεδομένη χρονική στιγμή. Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή
που οι διακινούντες την εν λόγω συζήτηση δεν έχουν καν εκτιμήσει , αποτιμήσει και
κοστολογήσει, ως θα όφειλαν τις συνέπειες που αυτή η ριζική και τεράστια αλλαγή
δεδομένων που επιδιώκεται θα έχει σε καθένα από εμάς και εν γένει στο νησί μας.
Εξ όσων δυνάμεθα να γνωρίζουμε οι όποιες διερευνητικές συζητήσεις είχαν
γίνει στο παρελθόν κυρίως από τη Λιμενική Επιτροπή, χωρίς βέβαια προηγούμενη δική
μας ενημέρωση ή ακρόαση, αφορούσαν τη σταδιακή μεταφορά στο λιμάνι των Μεστών ,
αποκλειστικά και μόνο των δρομολογίων των φορτηγών πλοίων που μετέφεραν
επικίνδυνα και εύφλεκτα φορτία. Σε πρόσφατη συνάντηση όμως που είχαμε με τον κο
Λιμενάρχη δυστυχώς ενημερωθήκαμε ότι την άποψη , που διακινείται κατά τα ανωτέρω
από δημοτικό σύμβουλο της Δημοτικής Παρατάξεως του Κωνσταντίνου Τριαντάφυλλου ,
περί σταδιακής μεταφοράς και όλων των υπολοίπων πλοίων, φορτηγών, οχηματαγωγών
ακόμη και επιβατηγών στο Λιμένα των Μεστών τη συμμερίζεται σε μεγάλο βαθμό και ο
ίδιος ο κ. Λιμενάρχης .

Η όλη αυτή συζήτηση προφανώς σκόπιμα και μεθοδευμένα δήθεν ερείδεται
στην ψευδή και εντελώς αυθαίρετη άποψη , ότι το σύνολο της κοινωνίας και της αγοράς
της Χίου προτίθεται να στηρίξει το εν λόγω εγχείρημα, κάτι βεβαίως το οποίο απέχει
παρασάγγας από την πραγματικότητα και την αλήθεια .

Προς αποκατάσταση της αλήθειας αναφέρουμε ενώπιών σας και είναι εύκολο
να το διαπιστώσετε κι εσείς , ότι άπαντες ανεξαιρέτως οι οικονομικοί και εμπορικοί
φορείς του τόπου αλλά και η ίδια η κοινωνία της Χίου αντιτίθεται σε μια τέτοια μεταβολή.
Εμείς άλλωστε εξ αρχής οργανωμένα και θεμελιωμένα σας εκθέσαμε τα επιχειρήματά μας
, σας καταστήσαμε γνωστές τις σχετικές σοβαρότατες επιφυλάξεις μας ως προς την

αναγκαιότητα και τις συνέπειες τυχόν αλλαγής χρήσης του Κεντρικού Λιμένα Χίου και
προβάλλαμε τις σχετικές ενστάσεις και απόψεις μας που κοινοποιήσαμε σε όλους τους
αρμόδιους φορείς . Άπαντες αναγνώρισαν τον δίκαιο και βάσιμο προβληματισμό μας ,
που αφορά κυρίως της οικονομικές επιπτώσεις που θα είχε συνολικά μια τέτοια μεταφορά
και δεσμευθήκαν να μεριμνήσουν για μια πιο σοβαρή , μελετημένη , κοστολογημένη και
κυρίως αιτιολογημένη αντιμετώπιση του ζητήματος .

Σήμερα με την παρούσα και επειδή μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτή από τις
αρχές του τόπου η σοβαρότητα του ζητήματος και οι δυσμενέστατες και πολύπλευρες
συνέπειες που θα επιφέρει μία τέτοια αλλαγή, αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε δια της
παρούσης και να σας επισημάνουμε ότι μία ενδεχόμενη μεταφορά των δρομολογίων των
πλοίων στο λιμάνι των Μεστών θέτει εμάς και τις επιχειρήσεις μας αντιμέτωπους με
πλείστα όσα προβλήματα, κυρίως οικονομικής φύσης , σε μία εποχή ( που μετά την
γενική οικονομική κρίση που περνάει η πατρίδα μας και η οποία έπληξε σε μεγάλο βαθμό
πρωτίστως και κυρίως τις μεταφορικές εταιρείες , η οποία δυστυχώς επιβαρύνθηκε
περεταίρω και με άγνωστες ακόμα μελλοντικές παρενέργειες , από την πανδημία , σε
συνδυασμό με τη εν γένει τουριστική και οικονομική παρακμή του νησιού μας λόγω του
προσφυγικού προβλήματος ) , που οι επιχειρήσεις μας οριακά επιβιώνουν με μικρούς
τζίρους και έχοντας μειώσει για το λόγο αυτό στο ελάχιστο το ποσοστό κέρδους τους .
Ειδικότερα η μεταφορά των δρομολογίων των πλοίων στο λιμάνι των Μεστών και η
συνεπάγωγη επιπλέον ανηφοροκατηφορική διαδρομή 80 συνολικά χιλιομέτρων των
φορτηγών οχημάτων μεταφοράς [ χιλιομετρική απόσταση από τις έδρες των
επιχειρήσεών μας και τον τόπο προορισμού (πόλη της Χίου) προς και από το Λιμένα των
Μεστών ] συνεπάγεται αυτομάτως:

 υπέρμετρη επιβάρυνση των δαπανών μας , όσον αφορά τα καύσιμα
μετακίνησης των φορτηγών οχημάτων μεταφοράς και τις δαπάνες συντήρησης των
οχημάτων μας,

 υπερωρίες και απασχόληση επιπλέον προσωπικού και εργαζομένων στις

επιχειρήσεις μας

 επιπλέον φθορά των φορτηγών οχημάτων μας

 αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων λόγω επικινδυνότητας (στενότητα και
στροφές ) της διαδρομής και αυξημένης κυκλοφορίας οχημάτων ιδιαίτερα τους θερινούς
μήνες .

Εκ των ανωτέρω γίνεται σαφές ότι θα επέλθει συνεπάγωγα και αναπόφευκτα
και προκειμένου να καταστούν βιώσιμες οι επιχειρήσεις μας μεγάλη αύξηση του
συνολικου κόστους μεταφοράς των προϊόντων , η οποία με τους πιο φειδωλούς
υπολογισμούς θα ανέλθει σε ποσοστό τουλάχιστον 40% . Αυτή η αύξηση τους κόστους
μεταφοράς των προϊόντων είναι αυτονόητο ότι θα επιφέρει επίσης αναπόφευκτα
ανάλογη αύξηση στη τελική τιμή διάθεσης των προϊόντων στην αγορά και στους
καταναλωτές της Χίου . Εάν λοιπόν συνυπολογισθεί ότι , ούτως ή άλλως , η τιμή
διάθεσης όλων των προιόντων στη Χίο είναι από τις υψηλότερες στην Ελλάδα , γίνεται
αντιληπτό ότι κάτι τέτοιο θα επιφέρει τεράστια προβλήματα στην αγορά της Χίου η οποία
θα καταστεί μη συμφέρουσα για τον καταναλωτή και μη ανταγωνιστική , με αποτέλεσμα
το αγοραστικό κοινό να στραφεί σε άλλες λύσεις (όπως ηλεκτρονική αγορά , αγορά
Τουρκίας κλπ) , με ολέθριες συνέπειες στην εν γένει οικονομία του νησιού .

Είναι άλλωστε γνωστό και αυτονόητο , ότι η πιθανή μεταφορά των
δρομολογίων όλων των πλοίων στο λιμένα των Μεστών , πλήττει στο σύνολό της την
αγορά , τον εμπορικό και επιχειρηματικό κόσμο της πόλης της Χίου και κυρίως του
λιμανιού , δεδομένου ότι όπως είναι γνωστό σε άπαντες κατά πολύ μεγάλο ποσοστό η
οικονομική και εμπορική δραστηριότητα του νησιού ασκείται στην πόλη της Χίου και
ανέκαθεν ήταν και είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό συνυφασμένη και εξαρτώμενη από τη
προσέγγιση των πλοίων στο λιμάνι της Χίου.

Ως εκ τούτου, καθίσταται σαφές ότι είναι τουλάχιστον αυθαίρετο , επικίνδυνο
και άκαιρο να συζητείται αυτό το θέμα “ελαφρά τη καρδία“ χωρίς τις απαραίτητες και
αναγκαίες μελέτες επιπτώσεων , συνολικό και πλήρη σχεδιασμό στρατηγικής και
προοπτικής και μάλιστα χωρίς εναλλακτική επίσης συνολική πρόταση για τη προοπτική
του κεντρικού λιμένα Χίου δεδομένου ότι κατά τα ανωτέρω διαταράσσει παγιωμένες
ισορροπίες πολλών ετών .

Σε όλα αυτά πρέπει βεβαίως να προστεθεί και να συνεκτιμηθεί και το γεγονός
ότι το λιμάνι των Μεστών στερείται αναγκαίων και απαραίτητων για μία τέτοια σοβαρή
επιβάρυνσή του υποδομών και εγκαταστάσεων, πρακτορείων , χώρων αναμονής του
επιβατικού κοινού και των εργαζομένων κλπ , για την υλοποίηση των οποίων δεν
προτείνεται κάτι , ούτε βεβαίως υπάρχει σχετικός σχεδιασμός.

Δοθέντων των ανωτέρω λοιπόν ζητούμε για μια ακόμη φορά την κατανόησή
σας για τα σοβαρότατα προβλήματα που ανακύπτουν, αιτούμεθα έναν σοβαρό ,συνολικό
, κοστολογημένο και σαφή σχεδιασμό για τα λιμάνια της Χίου , τη χρήση και τον
προορισμό αυτών , με τη συνδρομή και τη κατάθεση των απόψεων όλων των φορέων
του νησιού και τέλος ζητάμε να επαναπροσδιορίσετε τις θέσεις σας ως προς την
εφαρμογή του ανωτέρω προγράμματος σταδιακής ή συνολικής μετακίνησης των
δρομολογίων των πλοίων στο λιμάνι των Μεστών και βεβαίως μέχρι τότε , να
αναστείλετε κάθε ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση , άλλως σας ενημερώνουμε ότι
προκειμένου οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να επιβιώσουν, παρά τα συσσωρευμένα
οικονομικά τους προβλήματα στην άκρη αυτή του Αιγαίου, χωρίς να επιβαρύνουν με τη
τελική τιμή των προϊόντων στην αγορά της Χίου , θα αναγκαστούμε να προβούμε
συλλογικά σε όλες τις δέουσες νόμιμες εξώδικες και δικαστικές ενέργειες προκειμένου να
διασφαλίσουμε τα συμφέροντα μας και να αποκαταστήσουμε τυχόν θετικές ή αποθετικές
μέλλουσες ζημίες και διαφυγόντα κέρδη .
Σε αναμονή των ενεργειών σας.
Με εκτίμηση,
Χίος, 14 -04-2021
Οι εξωδίκως οχλούντες και αντ`αυτών
ο πληρεξούσιος δικηγόρος



Please follow and like us:
Αρέσει σε %d bloggers: