Δημόσια ΙΕΚ: Στον ‘αέρα’ η έναρξη του εξάμηνου 2021A- Άφαντοι εκατοντάδες εκπαιδευτές




Στον ‘αέρα’ είναι  έναρξη του  εξάμηνου 2021A στα Δημόσια ΙΕΚ, καθώς σήμερα ξεκινάνε σύμφωνα με το Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.Ν. τα μαθήματα. Ωστόσο φλέγον θέμα είναι η ανάθεση μαθημάτων στους εκπαιδευτές καθώς υπήρξαν δυσλειτουργίες της Πλατφόρμας του Μητρώου. Στη Χίο τουλάχιστον  10 εκπαιδευτές και Πανελλαδικά εκατοντάδες  που δίδασκαν τα προηγούμενα χρόνια ενώ οριστικοποίησαν τις αιτήσεις τους και δήλωσαν μαθήματα και ΙΕΚ που θέλουν να διδάξουν, δεν ήρθε μέχρι στιγμής η κατάταξη τους και η καρτέλα τους είναι κενή.

Με αυτά τα δεδομένα οι Διευθυντές των ΙΕΚ επέλεξαν τους εκπαιδευτές ωστόσο σε περίπτωση υπάρξουν άλλοι που δεν φαίνονται στην λίστα και έχουν περισσότερα μόρια θα μείνουν έκθετοι χωρίς να είναι η υπαιτιότητα δική τους. Σύμφωνα με πληροφορίες η πλατφόρμα χρησιμοποιείτε φέτος για πρώτη φορά και τυχόν λάθη θα διορθωθούν εντός των ημερών, ενώ πολλοί εκπαιδευτές προσανατολίζονται σε ενστάσεις .

Πάντως  το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ  πραγματοποίησε έκτακτη συνάντηση την Παρασκευή με τον ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.Ν. κ. ΒΟΥΤΣΙΝΟ για αυτό και άλλα θέματα που αφορούν τα δημόσια ΙΕΚ:

 

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.Ν. κ. ΒΟΥΤΣΙΝΟ

Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης & Λοιπών Φορέων Δια Βίου Μάθησης Του Δημοσίου

___________________________________________________

Κορυδαλλός, 26 Φεβρουαρίου 2021

Αρ. Πρωτοκόλλου: 06/2021

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.Ν. κ. ΒΟΥΤΣΙΝΟ

Τα Μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου μας πραγματοποίησαν την Πέμπτη 25/2/2021 Διαδικτυακή συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κο Γεώργιο Βούτσινο και τον Διευθυντή Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης κ. Σουλιώτη Δημήτριο.

Το Σωματείο έθεσε διάφορα θέματα που απασχολούν τους Συναδέλφους στο σύντομο χρονικό διάστημα της Τηλεδιάσκεψης και ζήτησε λύσεις και αλλαγές.

Τα βασικότερα θέματα που συζητήθηκαν είναι τα εξής:

  1. Πρόσληψη δυο (2) Εκπαιδευτών για τα Εργαστηριακά μαθήματα ανεξαρτήτως των συνθηκών διεξαγωγής τους κατά το εξάμηνο 2021Α.

Στις Οδηγίες που έχει στείλει ο Διευθυντής Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης στις Διευθύνσεις των Δ.Ι.Ε.Κ., στην παράγραφο 9, ζητείται να εφαρμόσουν οι Διευθυντές τον Κανονισμό Λειτουργίας στο σημείο που αναφέρεται «Όταν ο αριθμός των Καταρτιζόμενων σε έκαστο Εργαστηριακό μάθημα υπερβαίνει τους δεκαπέντε (15), τότε δύναται να τοποθετηθεί δεύτερος Εκπαιδευτής και εφόσον αυτό προβλέπεται από τον αντίστοιχο Οδηγό Σπουδών.» Όμως ο Κανονισμός Λειτουργίας εκδόθηκε το 2014 ενώ οι Οδηγοί Σπουδών είχαν εκδοθεί το 2013 (και ελάχιστοι αργότερα) και δεν περιείχαν καμία πρόβλεψη για έναν ή δύο Εκπαιδευτές στα Εργαστήρια. Επομένως όλα αυτά τα χρόνια ο Κανονισμός Λειτουργίας σε αυτό το σημείο δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Τώρα ζητείται να εφαρμοστεί κάτι που δεν υπάρχει!

Το ανωτέρω θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των Εκπαιδευτών στα Εργαστήρια από δύο σε έναν.

Το Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. ζήτησε να ανακληθεί η Οδηγία και να μην εφαρμοστεί, τουλάχιστον μέχρι να βγουν νέοι Οδηγοί Σπουδών που να έχουν σχετική πρόβλεψη.

Η απάντηση που λάβαμε ήταν αρνητική.

  1. Ανάθεση ωρών στους προηγούμενους στους Πίνακες Συναδέλφους.

Θέσαμε επίσης το θέμα της παραγράφου 7 των Οδηγιών όπου όποιος το διαβάζει έχει την εντύπωση ότι δίνεται εντολή στους Διευθυντές να μην κάνουν Ανάθεση μαθήματος σε κάποιον Εκπαιδευτή εάν ο προηγούμενος στη σειρά στον Πίνακα Κατάταξης δεν συμπληρώσει το μέγιστο του συνόλου των ωρών που δικαιούται. Αυτό σε πολλές περιπτώσεις θα σήμαινε ότι ένας και μόνο Εκπαιδευτής θα επιλεγόταν να διδάξει όλα τα μαθήματα της Ειδικότητάς του (θυμίζοντας Δημοτικό σχολείο), ενώ πολλοί άλλοι Συνάδελφοι με υψηλές θέσεις στον Πίνακα θα έμεναν χωρίς καμία Ανάθεση.

Η απάντηση που λάβαμε είναι ότι έχει γίνει παρερμήνευση του κειμένου των εν λόγω Οδηγιών που ίσως στο συγκεκριμένο σημείο να μην υπάρχει τόσο επιτυχής καταγραφή των προθέσεων του συγγραφέα. Όπως είπε ο κ. Σουλιώτης, η σχετική αναφορά που γίνεται στις Οδηγίες αφορά στην απαγόρευση του κατακερματισμού των ωρών του ίδιου μαθήματος σε πολλούς Εκπαιδευτές. Π.χ. ένα 5ωρο θεωρητικό μάθημα δεν επιτρέπεται να σπάσει σε 3ώρες και 2 ώρες για να το αναλάβουν 2 Εκπαιδευτές, αλλά θα το αναλάβει 1 Εκπαιδευτής.

Ζητήσαμε να διευκρινιστεί το συγκεκριμένο στους Διευθυντές.

  1. Δυσλειτουργίες της Πλατφόρμας του Μητρώου.

Διαμαρτυρηθήκαμε εντόνως για τις μεγάλες δυσλειτουργίες της Πλατφόρμας του Μητρώου.

Μας απάντησαν ότι υπήρξαν όντως κάποιες δυσλειτουργίες της Πλατφόρμας που αντιμετωπίστηκαν, αλλά υπήρξαν και κάποια παράλογα αιτήματα, όπως π.χ. ότι η Πλατφόρμα δεν ειδοποιούσε τους Εκπαιδευτές ότι δεν είχαν κάνει οριστικοποίηση της Αίτησής τους.

Σε κάθε περίπτωση η Πλατφόρμα θα συνεχίσει να βελτιώνεται.

  1. Μη δυνατότητα Ενστάσεων από τους Εκπαιδευτές μετά το δεύτερο Διοικητικό Έλεγχο πριν την έναρξη του Εξαμήνου 2021Α.

Το Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. έχει καταθέσει και σχετική Καταγγελία και διαμαρτυρία για το ανωτέρω θέμα.

Η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι η Γενική Γραμματεία θεωρεί ως Ενστάσεις τα email που έστειλαν τα Μέλη του Μητρώου. Από τα συνολικά 17.860 ενταγμένα στο Μητρώο Μέλη, υπήρξαν 1.000 περίπου Ενστάσεις με αποστολή email. Όλα τα αιτήματα που έστειλαν τα Μέλη του Μητρώου μέσω email εξετάστηκαν παρά την πίεση του χρόνου. Συνεχίζει να παρέχεται η δυνατότητα αποστολής email από τους Εκπαιδευτές για αντιρρήσεις τους στον έλεγχο των δικαιολογητικών τους. Όλα τα αιτήματα θα εξεταστούν.

Πρόταση μας είναι να επανέλθει η δυνατότητα Ενστάσεως εντός της Πλατφόρμας.

  1. Κλειστή Πλατφόρμα Μητρώου σε αντίθεση με την Υ.Α. του Κανονισμού Διαχείρισης του Μητρώου.

Και για αυτό το θέμα το Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. έχει καταθέσει εγγράφως τη διαμαρτυρία του.

Η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι ο λόγος για την κλειστή Πλατφόρμα ήταν για να μπορέσει να γίνει ο νέος Διοικητικός έλεγχος, χωρίς να προστίθενται ταυτόχρονα νέα έγγραφα από τα Μέλη του Μητρώου.

 

Απαντήσαμε ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχίζεται και πρέπει να εφαρμοστεί η Υ.Α.

  1. Ανομοιομορφίες στο Διοικητικό Έλεγχο.

Παρατηρείται άνιση μεταχείριση σε ίδια ή παρόμοια προσόντα Συναδέλφων αλλά και αναντιστοιχίες μεταξύ του πρώτου και δεύτερου Διοικητικού ελέγχου χωρίς καμία αιτιολόγηση.

Μας απάντησαν ότι οφείλονται σε υποκειμενικούς παράγοντες της Ομάδας που πραγματοποίησε τον έλεγχο (π.χ. αξιολόγηση συνάφειας Σεμιναρίων). Θα εξακολουθήσουν να γίνονται Διοικητικοί έλεγχοι, όσοι απαιτηθούν, μέχρις ότου να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση ή αμφιβολία.

Ο Διοικητικός έλεγχος είναι μια δυναμική διαδικασία.

  1. Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης και Κριτήρια Μοριοδότησης.

Μας διευκρίνισαν ότι είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα το Μητρώο Εκπαιδευτών και τα Κριτήρια Μοριοδότησης. Το Μητρώο ήρθε για να μείνει, ενώ τα Κριτήρια Μοριοδότησης ενδέχεται να αλλάξουν.

Προτάθηκε από το Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. η μείωση της Μοριοδότησης της Επαγγελματικής προϋπηρεσίας με αντίστοιχη αύξηση της Μοριοδότησης των Τυπικών προσόντων, ενώ η πιθανότητα για ποσοστό δέσμευσης θέσεων για Ανέργους στα πρότυπα των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ δεν έγινε αποδεκτή.

  1. Διαφάνεια και αξιοκρατία στις Αναθέσεις των μαθημάτων.

Το Μητρώο θα ελεγχθεί με συγκεκριμένη διαδικασία για τη διασταύρωση της γνησιότητας των δηλωθέντων τίτλων. Η Γενική Γραμματεία συνεχίζει να δέχεται και να εξετάζει Ενστάσεις και Καταγγελίες.

Το Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. έχει καταθέσει προτάσεις για διαφάνεια και αξιοκρατία στις Αναθέσεις και θα υποβάλλει εγγράφως και νέες.

  1. Πρόβλημα με την Ημερομηνία Έναρξης Σύμβασης για το Εξάμηνο 2020Β.

Τέθηκε το ζήτημα που ανέκυψε με την ημερομηνία Έναρξης των Συμβάσεων, η οποία συμπίπτει με την τυπική έναρξη των μαθημάτων, αντί της πραγματικής, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χαθεί μέρος του επιδόματος Ανεργίας Συναδέλφων. Ζητήσαμε να γίνει παρέμβαση στον Ο.Α.Ε.Δ. ώστε να μην χάσουν χρήματα οι πρώην Άνεργοι Συνάδελφοι.

Απάντησαν ότι δεν είχαν καταλάβει το πρόβλημα και θα εξετάσουν τι μπορούν να κάνουν.

  1. Ανάρτηση Προγραμμάτων μαθημάτων στην Ιστοσελίδα κάθε Δ.Ι.Ε.Κ. τόσο πριν όσο και μετά την επιλογή των Εκπαιδευτών.

Επισημαίνουμε ότι η υποχρεωτική ανάρτηση από τα Δ.Ι.Ε.Κ. Ωρολογίων προγραμμάτων με τα στοιχεία των Εκπαιδευτών στους οποίους έγινε ανάθεση που αναφέρεται στις οδηγίες, αποτελούσε πρόταση του Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. που έγινε δεκτή και πλέον το ζητούμενο είναι να εφαρμοστεί ορθά.

Ζητήσαμε οι Εκπαιδευτές να γνωρίζουν το Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δ.Ι.Ε.Κ. πριν την αίτηση επιλογής Δ.Ι.Ε.Κ. και των αντιστοίχων μαθημάτων κάθε Εξαμήνου.

Το Σωματείο ζήτησε επίσης: την άμεση Αποπληρωμή των Εκπαιδευτών για το Εξάμηνο 2020Β, τη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω της Αναβάθμισης του Μητρώου ώστε να μην απαιτείται η διαρκής προσκόμιση των ίδιων δικαιολογητικών από τους Εκπαιδευτές, την καταβολή Ενσήμων και την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων προηγούμενων Εξαμήνων, την υπογραφή Συμβάσεων κατά την έναρξη του Εξαμήνου, τη Μηνιαία πληρωμή των Εκπαιδευτών των Δ.Ι.Ε.Κ. όπως γίνεται στα Ι.Ε.Κ. και στις Ε.Π.Α.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. και την έγκαιρη προμήθεια σε όλα τα Δ.Ι.Ε.Κ. των απαραίτητων υλικών για την προστασία από τον COVID-19.

Το Σωματείο παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις και θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις του προς όφελος των Εκπαιδευτών και της Εκπαιδευτικής διαδικασίας ακόμα και στα θέματα που θέσαμε και δεν λάβαμε ικανοποιητικές απαντήσεις.

«ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Η  Πρόεδρος                                Η  Γενική  Γραμματέας

Αικατερίνη Βασιλείου                Θεοδώρα Παπαλάμπρου

 



Please follow and like us:
fb-share-icon