Τι προτείνει ο Περιφερειακός συμπαραστάτης για το φλέγον θέμα των φοιτητών

Το ιδιωτικό ΚΤΕΟ Χίου ενημερώνει ότι το κράνος και η ζώνη σώζουν ζωές




Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΧΙΟ
Τις τελευταίες ημέρες, περιήλθε σε γνώση μας, από συναντήσεις με πολίτες, το ανακύψαν ζήτημα της διασφάλισης απρόσκοπτης μετακίνησης των φοιτητών που διαμένουν στις φοιτητικές εστίες (περιοχή “Τάγμα Δεσπότη Λιβαδίων”) προς το Πανεπιστήμιο (πόλη της Χίου) και το αντίστροφο.
Αυτό που μου δόθηκε να καταλάβω είναι ότι, προκύπτει θέμα με τις μειώσεις των δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ, οσάκις τούτο συμβαίνει, βέβαια εκτάκτως, όπως επί τριήμερο κατά τις προηγούμενες ημέρες του ψύχους, όταν και μειώθηκαν τα δρομολόγια (κάτι που διαπιστώσαμε να συμβαίνει και σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας μας -και της νησιωτικής- τις ίδιες ημέρες, σε αντίστοιχα ΚΤΕΛ), όχι διακόπτοντας εντελώς τα δρομολόγια, αλλά εκτελώντας πρόγραμμα δρομολογίων ημερών αργίας.
Το αίτημα για την απρόσκοπτη και εύρυθμη μετακίνηση των φοιτητών είναι αναφαίρετο δικαίωμα τους και θεωρούμε λογικό και δίκαιο να κατατίθεται εκ μέρους των.
Ειδικά για μια ακριτική παραμεθόριο περιοχή, η ύπαρξη Πανεπιστημίου και φοιτητών αποτελεί έναν ισχυρό βραχίονα ανάπτυξης και ζωής της κοινωνίας της. Γι’ αυτό και πρέπει να ενισχυθεί δεόντως.
Καταρχάς πρέπει να επισημάνουμε ότι, η μετακίνηση- μεταφορά των φοιτητών δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας.
Μας αναφέρθηκε ότι, η Περιφέρεια Κρήτης προβαίνει σε μετακίνηση φοιτητών, όμως -διενεργώντας σχετική έρευνα, κατόπιν επικοινωνίας- διαπιστώσαμε ότι, τούτο γίνεται μόνο για τους φοιτητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα Κ.Ε.Α. ή Τ.Ε.Β.Α. (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ή Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων). Στο εν λόγω πρόγραμμα για να ενταχθεί κάποιος θα πρέπει να μην έχει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που ξεπερνά τα 2.400 Ευρώ ετησίως (δηλαδή τα 200 Ευρώ το μήνα !!!) ή, εάν κάνει ατομική δήλωση ο ίδιος, να διαμένει είτε σε ενοικιαζόμενο ακίνητο (με νόμιμο μισθωτήριο) είτε σε ιδιόκτητο ακίνητο στο οποίο όμως δεν διαμένουν άλλοι (π.χ. γονείς ή αδέλφια του, διότι θα συνυπολογιστεί και το δικό τους εισόδημα !!!). Αλλά ούτε και να φιλοξενείται (!!!), εκτός εάν ο φιλόξενων ιδιοκτήτης είναι άπορος !!! Δηλαδή, πρέπει να είναι πλήρως άπορος ή άστεγος !!!
Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις όπου μπορεί κάποιος να τύχει του “ευεργετήματος” αυτού. Εάν δε στη Χίο των 50.000 κατοίκων, περίπου 600 άτομα είναι δικαιούχοι του προγράμματος αυτού, μιλάμε ότι οι “ευεργετούμενοι” αγγίζουν το 1,2 % του πληθυσμού !
Από την πρότερη -εικοσαετή- εμπειρία μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση του Α’ βαθμού (Δήμος) ενθυμούμαι ότι, ο Δήμος Χίου, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, επιχορηγούσε το Αστικό ΚΤΕΛ Χίου με το ποσό των 30.000 Ευρώ ετησίως προκειμένου να μεταφέρονται δωρεάν μαθητές κατά τις απογευματινές ώρες από και προς το κέντρο της πόλης, αλλά και πρωινές -σε αποστάσεις μικρότερες των δικαιολογουμενων από τη νομοθεσία περί μετακίνησής μαθητών μέσω της Περιφέρειας- από και προς τα σχολεία τους. Μάλιστα η δράση αυτή γινόταν μέσω του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας (Δ.Ο.Π.) στον οποίο προήδρευσα επί 4 χρόνια (2003-2006), και που εξέδιδε και διένειμε τις σχετικές κάρτες στους μαθητές.
Ασφαλώς, στο διάβα του χρόνου εξέλιπαν οι λόγοι συνέχισης του εγχειρήματος αυτού και διεκόπη έπειτα από χρόνια.
Άποψη μου είναι ότι, η μόνη λύση για την ικανοποίηση του δικαίου αιτήματος των φοιτητών είναι, σε ένα αντίστοιχο -με το ανωτέρω- πλαίσιο, να διερευνηθεί η κάλυψη δρομολογίου για τους φοιτητές (κατά τις ημέρες και ώρες που, εκτάκτως, δεν θα πραγματοποιηθούν, λόγω ειδικών συνθηκών) μέσω του Δήμου Χίου, ο οποίος ούτως ή άλλως έχει συνάψει Σύμβαση με το Αστικό ΚΤΕΛ για τη μετακίνηση πολιτών από και προς τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης. Δηλαδή, να συνάψει ακόμη μια Σύμβαση με το Αστικό ΚΤΕΛ για τη μετακίνηση των φοιτητών (μόνο για τις έκτακτες περιπτώσεις μη εκτέλεσης των τακτικών δρομολογίων) ή να επικαιροποιήσει την υπάρχουσα με την πρώτη ανανέωση της, επεκτείνοντας την κατά τι.
Ασφαλώς η Σύμβαση αυτή θα πρέπει να ελεγχθεί και από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ελεγκτικό Συνέδριο).
Ακόμη κι εάν δικαιολογηθεί μια τέτοια μετακίνηση μέσω των προγραμμάτων ΚΕΑ ή ΤΕΒΑ, ειδικά για τη Χίο, συντονιστής εταίρος-επικεφαλής της Σύμπραξης έχει οριστεί ο Δήμος Χίου από το έτος 2016 (με ενέργειες του γράφοντος, ως Αντιδημάρχου Πρόνοιας τότε).
Από εκεί και πέρα, δύνανται μέσω της εν λόγω Σύμπραξης να υλοποιηθούν νόμιμα ποικίλες δράσεις κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης, όπως π.χ. δωρεάν μετακίνηση φοιτητών, δωρεάν κοινωνικό φροντιστήριο για μαθητές, δωρεάν παροχή ιατρικών, νοσηλευτικών και ψυχολογικών- κοινωνικών υποστηρικτικών Υπηρεσιών σε συνοικίες και χωριά της υπαίθρου, δωρεάν ημερίδες και διαλέξεις κοινωνικού περιεχομένου στα χωριά, δωρεάν χορήγηση γραφικής ύλης σε μαθητές και φοιτητές, δωρεάν χορήγηση ενδυμάτων και υποδημάτων, υποστήριξη στρατευμένων που υπηρετούν τη θητεία τους, κ.α.
Τούτο προτείνεται και από τη θέση μας, ως Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη, να εξεταστεί σε συνεργασία των Δ/νσεων Κοινωνικής Προστασίας και Μέριμνας Περιφέρειας και Δήμου από κοινού.
                       Χίος, 31-01-2022
       Γεώργιος Φωτ. Παπαδόπουλος
Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης Περιφ. Βορείου Αιγαίου



Please follow and like us:
fb-share-icon