Κραυγή αγωνίας κι απόγνωσης από μαθητές των Ψαρών

Το ιδιωτικό ΚΤΕΟ Χίου ενημερώνει ότι το κράνος και η ζώνη σώζουν ζωές




Του:               Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας

 

ΠΡΟΣ:           Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

ΘΕΜΑ:           «Κραυγή αγωνίας κι απόγνωσης για μείωση της ύλης εν όψει Πανελληνίων Εξετάσεων από μαθητές των Ψαρών κι όχι μόνο»

 

Κυρία Υπουργέ,

 

Σύμφωνα με ενημέρωση από μαθητές της τοπικής κοινωνίας των Ψαρών, ανάστατο και προβληματισμένο είναι το μαθητικό δυναμικό του νησιού που θα κληθεί σε λίγο καιρό να συμμετάσχει σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Όπως αναφέρουν οι μαθητές, η γεωγραφική θέση του τόπου τους, η κοινωνική του απομόνωση εν μέσω πελάγους, τα συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα που προκαλούν κατ’ εξακολούθηση διακοπές στην ηλεκτροδότηση του νησιού, σε συνδυασμό, μεσούσης της πανδημίας, με τα αυξανόμενα κρούσματα κορωνοϊού σε σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, με τις χαμένες διδακτικές ώρες, με τα κενά στα σχολεία τους που δημιουργούν δυσκολία κάλυψης της ύλης και τέλος με τη διετή απομάκρυνσή τους από τη σχολική κανονικότητα, όλα αυτά συνθέτουν ένα περιβάλλον μάθησης όχι ιδιαίτερα ιδανικό. Εν μέσω όλων αυτών των χαλεπών συγκυριών, εύλογα επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα της απόδοσής τους στο διάβασμά τους, αναφορικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, συμπεριλαμβανομένου ιδίως του γεγονότος της διετούς και πλήρους αποχής τους από οποιαδήποτε μορφή γραπτής εξέτασης λόγω της τηλεκπαίδευσης.

Ως εκ τούτου, θεώρησαν επιτακτική την ανάγκη να ζητήσουν άμεσα εγγράφως από την αρμόδια κ. Υπουργό την έγκαιρη μείωση της αντίστοιχης εξεταστέας ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Εν όψει Πανελληνίων Εξετάσεων οι κραυγές αγωνίας των μαθητών ολοένα και πληθαίνουν. Το θέμα δεν αφορά μόνο τα Ψαρά αλλά είναι πανελλαδικό. Σήμερα 63.000 τμήματα δεν κάνουν μάθημα, που σημαίνει 441.000 ώρες χαμένες. Μαθήματα θα συνεχίζονται να χάνονται. Είτε λόγω ελλείψεως σωστής πληροφόρησης, είτε λόγω προβλημάτων ηλεκτροδότησης, είτε λόγω συνδεσιμότητας, είτε λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, είτε λόγω πανδημίας. Πώς θα μπορέσουν οι μαθητές να ανταπεξέλθουν σε τέτοιες καταστάσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς; Πώς θα αναπληρωθεί η χαμένη ύλη για τους μαθητές που βρίσκονται σε καραντίνα αλλά και για τους καθηγητές που δεν μπορούν να την παραδώσουν; Τα πράγματα είναι οριακά, οι χαμένες διδακτικές ώρες δεκάδες και η ύλη στα ύψη. Εφόσον η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν το Υπουργείο Παιδείας την πρόταση για μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις, πρόταση που υποστηρίζεται όλο και εντονότερα πλέον από όλους. Οφείλουμε να αξιολογήσουμε τους μαθητές μας βάση των συνθηκών που βιώνουν. Η κανονικότητα απομακρύνεται μέρα με την ημέρα όλο και περισσότερο από την εκπαιδευτική καθημερινότητα, οπότε η μείωση της ύλης αποτελεί μονόδρομο.

 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

 

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

 

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε και να κατευνάσετε τις ανησυχίες και τα άγχη των μαθητών, αναφορικά με την αδυναμία κάλυψης της ύλης δεδομένων των δύσκολων συγκυριών που βιώνουν επί δύο χρόνια;

 

  1. Προτίθεσθε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες μείωσης της ύλης, αφού ως ένα βαθμό είστε υπεύθυνοι για τις χαμένες διδακτικές ώρες λόγω των χειρισμών σας στη διαχείριση της πανδημίας και στην μη έγκαιρη κάλυψη των κενών στα σχολεία;

 

  1. Οι μαθητές, μετά από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης, χρειάζονται πολύ χρόνο για να επανέλθουν στην εκπαιδευτική πραγματικότητα ομαλά και όχι τιμωρητικά. Για ποιους λόγους δεν το λαμβάνετε σοβαρά υπ’ όψιν σας και να φροντίσετε να μειώσετε την εξεταστέα ύλη των Πανελληνίων Εξετάσεων;

 

  1. Δεδομένης της πραγματικότητας περί ανισοτήτων στα σχολεία, αναφορικά με τις χαμένες διδακτικές ώρες, για ποιους λόγους δεν προσπαθείτε να εξασφαλίσετε για όλους τους υποψηφίους παραπλήσιο σημείο εκκίνησης στις εξετάσεις; Η μείωση της ύλης θα αποτελούσε σημαντικό μέτρο προς αυτήν την κατεύθυνση.

 

Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ



Please follow and like us:
fb-share-icon