[hsas-shortcode group=1″” speed=”10″ direction=”left” gap=”50″]
[masterslider id=”28″]
Η διακεκριμένη παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη, “Η Γυναίκα της Ζάκυθος” του Διονύσιου Σολωμού παρουσιάζεται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου- Αντιπεριφέρεια Πολιτισμού με ελεύθερη είσοδο για το κοινό της Χίου, στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ “Ανθρώπων Τέχνη”.
«Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ» του Διονυσίου Σολωμού. Μια παράσταση του Χιώτη Σκηνοθέτη Αριστόδημου Αβδελιώδη στα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Τέχνης Βορείου Αιγαίου «Ανθρώπων Τέχνη. 1922-2022….. Από την Καταστροφή στην Δημιουργία» .
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου – Αντιπεριφέρεια Πολιτισμού στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Τέχνης Βορείου Αιγαίου “Ανθρώπων Τέχνη. 1922-2022….. Από την Καταστροφή στην Δημιουργία” παρουσιάζει την παράσταση «Η Γυναίκα της Ζάκυθος» πεζό έργο του Διονυσίου Σολωμού, σε παραγωγή και σκηνοθεσία του Χιώτη σκηνοθέτη Αριστόδημου Αβδελιώδη, με δωρεάν είσοδο για όλους. Προσκαλούμε όλες και όλους τους κατοίκους των νησιών μας να παρακολουθήσουν αυτήν την σπουδαία παράσταση, διαχρονικά επίκαιρη, λόγω των μηνυμάτων και την προβολή πολύτιμων διαχρονικών Αξιών για την ανθρώπινη κοινωνία .
Η παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη, που ενθουσίασε και υμνήθηκε από το κοινό και την κριτική στο «Φεστιβάλ Αθηνών 2013», επανέρχεται με την έξοχη Κατερίνα Γκατζόγια. Το έργο διαδραματίζεται στη Ζάκυνθο, με αφορμή το συναίσθημα φόβου που κατέκλυσε τον Διονύσιο Σολωμό, όταν είδε μια δύσμορφη, εμπαθή Γυναίκα του νησιού, να βρίζει με μανία κατάμουτρα κάποιες γυναίκες πρόσφυγες από το πολιορκημένο Μεσολόγγι, όταν της ζήτησαν τρόφιμα για τους έγκλειστους άνδρες τους. Το γεγονός αυτό προκάλεσε απογοήτευση και οδύνη στον Ποιητή που δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί επί τόπου αυτές τις Μεσολογγίτισσες. Γράφοντας αυτό το έργο λυτρώνεται και συγχωρεί τον εαυτό του, – γιατί ανίχνευσε και είδε πόσο παραπλανητικό ήταν το συναίσθημα του φόβου του, απέναντι σ’ αυτή τη Γυναίκα, την οποία νόμιζε ως μορφή του «κακού»- , αφήνοντάς μας έτσι μια διαχρονική παρακαταθήκη ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και αυτογνωσίας.
Συντελεστές Παράστασης:
Διδασκαλία Ερμηνείας, Δραματουργία–Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύει η Κατερίνα Γκατζόγια
Φωνή Σολωμού: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική Σύνθεση: Βαγγέλης Γιαννάκης
Σχεδιασμός Ενδύματος, Μακέτες: Αριστείδης Πατσόγλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Δ. Αβδελιώδης
Χειριστής Ήχου – Φώτων: Νίκος Επίσκοπος
Οργάνωση Παραγωγής: Στεφανία Βλάχου
Ο Δήμος Αβδελιώδης γεννήθηκε στην Χίο, είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ηθοποιός και παραγωγός. Έχει σκηνοθετήσει κινηματογραφικές ταινίες και θεατρικές παραστάσεις. Έχει επίσης διδάξει κινηματογράφο στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Παντείου Πανεπιστημίου από το 1993 μέχρι το 1998. Από το 1997 ως το 2000 και από το 2003 έως το 2010 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου. Το 2019 βραβεύτηκε με το «Κάρολος Κουν» για την σκηνοθεσία του ελληνικού έργου «Επιτάφιος Λόγος του Περικλή».
Το πρόγραμμα των παραστάσεων που είναι δωρεάν για το κοινό στα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου έχει ως εξής:
- 30/07/2022 Θέατρο Καστρομηνά – Μίκης Θεοδωράκης Χίου ώρα 21.00,
- 1/08/2022 Κάστρο Μυτιλήνης ώρα 21.00 – με την ευγενική υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων
- 04/08/2022 Στο υπαίθριο θεατράκι της Παραλίας του Μούδρου ώρα 21.00–
- 06/08/2022 Καρλόβασι Σάμου ώρα 21.00, με την ευγενική υποστήριξη Δήμου Δυτικής Σάμου
- 08/08/2022 Άγιος Κήρυκος στον θερινό κινηματογράφο ώρα 21.00
ΑΝΤΩΝΕΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών & Πολιτισμού
Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
[masterslider id=”48″]
[masterslider id=”12″]
Το γεγονός αυτό προκάλεσε απογοήτευση και οδύνη στον Ποιητή που δεν μπόρεσε να υπερασπισθεί επί τόπου αυτές τις Μεσολογγίτισσες.
Γράφοντας αυτό το έργο λυτρώνεται και συγχωρεί τον εαυτό του, – γιατί ανίχνευσε και είδε πόσο παραπλανητικό ήταν το συναίσθημα του φόβου του, απέναντι σ’ αυτή τη Γυναίκα, την οποία νόμιζε ως υποστασιοποιημένη μορφή του «κακού»- , αφήνοντάς μας έτσι μια διαχρονική παρακαταθήκη ανθρωπισμού και αυτογνωσίας.
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
“Η προσφορά του Δήμου Αβδελιώδη στο θέατρο είναι τεράστια. Με το έργο του αυτό γίνεται και εξαιρετικά επίκαιρος, δίνοντάς μας τροφή για Σκέψη. Η ηθοποιός Κατερίνα Γκατζόγια είναι συγκλονιστική.
Αν «ηθοποιός σημαίνει φώς», όπως μας βεβαίωνε ο Χατζιδάκις ο ηθοποιός σημαίνει φως, κι αν ακόμα ηθοποιός σημαίνει φωνή, η Γκατζόγια τα έχει και τα δύο.” με διδασκαλία Αβδελιώδη.”
Νικήτας Χιωτίνης – Καθηγητής Πανεπιστημίου Αρχιτεκτονικής – Φιλοσοφίας
“Ο Δ. Αβδελιώδης συμπύκνωσε όλα τα πρόσωπα σε ένα μόνο, δαιμονικό και αγγελικό, χαρίζοντάς του τρομερή ένταση, δύναμη και ορμή. Σε μια μετωπική διδασκαλία, πρόσωπο με πρόσωπο, σαν σπουδή σε κόκκινο, σπουδαίου μεταβυζαντινού τεχνίτη. Με ένσαρκο λόγο σωματοποιημένο, αποκαλυπτικό, με κυρίαρχη την εκλεκτή και γεμάτη νόημα ερμηνεία της Κατερίνας Γκατζόγια.”
Λέανδρος Πολενάκης
Κριτικός θεάτρου Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου
Ο Σκηνοθέτης, μέσω της κορυφαίας Κατερίνας Γκατζόγια, μπόρεσε να μας δώσει όλο αυτό. Ένα τρομακτικό ταξίδι, μα ταυτόχρονα ένα ταξίδι που δεν πρόκειται να λησμονήσουμε ποτέ. Μετρώντας βήματα μαζί με την ερμηνεύτρια, μετρούσαμε ταυτόχρονα τα σκαλοπάτια που μας οδηγούσαν στην κόλαση του φόβου και της λυτρωτικής κάθαρσης.
Αγγελική Μπάτσου
www.Kallitexnes.gr
“Ο Αβδελιώδης διαφώτισε το έργο του Σολωμού και με την παράστασή του κράτησε καθηλωμένο το κοίλον του θεάτρου.
Η ηθοποιός Κατερίνα Γκατζόγια, μέσα στον υποβλητικό φωτισμό, έδωσε στην κάθε λέξη το ειδικό βάρος της, συντόνισε την ανάσα της με τον ρυθμό του Ιερομόναχου, υπέβαλε, μάγεψε και καταγοήτευσε τους θεατές.”
Ανθούλα Δανιήλ
Δρ. Φιλολογίας, μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών
“Εις πείσμα των καιρών, ο Δ. Αβδελιώδης επιμένει ελληνικά, παγκόσμια.
Ενάντια σε κάθε προσπάθεια ισοπέδωσης και ακύρωσης των πολιτιστικών προϊόντων του παρελθόντος. Η ηθοποιός Κατερίνα Γκατζόγια φιλοτέχνησε ένα αφήγημα γέμον ρυθμών και με μια φωνητική επιμονή που ξεπερνούσε την πεποικιλμένη ορθοφωνία, προσομοιάζουσα με φυσική, ανθρώπινη, καθημερινή λαλιά.
”Κωνσταντίνος Μπούρας
Κριτικός Θεάτρου, Θεατρολόγος
“Το βαθύ θεολογικό, μεταφυσικό πλέγμα εξυφαίνεται μυσταγωγικά από τον σκηνοθέτη, Δήμο Αβδελιώδη, ο οποίος με τα λιτά, μα επιβλητικά του στοιχεία, μας μεταφέρει στο επίκεντρο της ιστορίας. Η πρωταγωνίστρια Κατερίνα Γκατζόγια, με προσήλωση και μαεστρία μπαίνει βαθιά στο ρόλο του κεντρικού αφηγητή, του Διονύσιου Σολωμού, αλλά και της κεντρικής του ηρωίδας, της Γυναίκας της Ζάκυθος.” Καταφέρνει, ως ιέρεια επί σκηνής στο Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης να μεταφέρει το πνεύμα της Γυναίκας της Ζάκυθος και να εξαγνίσει το νου από την άβυσσο της ψυχικής οδύνης. Γιατί μόνο το Φως καθαίρει την ψυχή. Χρύσα Νικολάκη
Κριτικός θεάτρου – Λογοτεχνίας
“Η σκηνοθεσία με φιλοσοφικό πνεύμα και καλλιτεχνική μαεστρία αναδεικνύει από τη μια τον ιδεαλισμό και από την άλλη τη μουσικότητα των φράσεων που αποτύπωσε ο Σολωμός στη Γυναίκα της Ζάκυθος. Η ερμηνεία της Γκατζόγια αναβλύζει ασυγκράτητη και πηγαία σαν θεόπνευστη διδαχή. Μια δωρική παρουσία με βιβλικό ύφος, από τη μια Ιερομόναχος και από την άλλη Γυναίκα σμιλεύει τους ρόλους που υποδύεται όπως ο γλύπτης το έργο του.“
Διονυσία Μπλαζάκη
Διδάκτωρ Μουσικολογίας
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]